24 Kasım 2011 Perşembe

DEMİR-ÇELİK SEKTÖRÜ HAKKINDA

bu sektöre çok yabancı değilim bunun içindede büyüdüm diyebilirim.çünkü hatay bölgesi ciddi anlamda demirçelik sektörüyle ön plandadır hatta en büyük demirçelik fabrikalarından biri olan isdemir iskenderunda bulunmaktadır.babamda zamanında bu sektörde çalıştığından biraz bilgiliyimdir.öncleri arada sırada şirkete gittiğimde insanların çalışma şekillerini görürdüm departmanlarda gezerdim o zamanlar bana bi eğlence olarak gelirdi,daha sonra işin stresli yanlarınıda gördüm,o yaşlardan sonra tek hayalim vardı işletmeci olup ticaret yapmaktı ve hayalimin bir kısmını gerçekleştirdim en azından şimdilik işletme bölümünü kazandım.yassı demir,boyalı profil,saç,köşebent,galvanizli boru  bunları duyarak büyüdüm.sektör artık türkiyede yabancı ülkelerle rekabet edecek düzeye ulaşmıştır.hurdalar toplanır eritilir ve şekil verilir.demir üretim fabrikasına ilk girişimde çok şaşırmıştım ince uzun bi boru hattından sadece kırmızı bi ateş geçiyordu bu demirmiş üretim aşamasında henüz.insanların bi yataktan tutunda bir sandalyenin ayaklarına kadar bu sektörden ihtiyaçlarını karşılıyolar ,pazarı oldukça geniş bir sektör yani.ve günden güne gelişmektedir önceden profili duyarken artık boyalı profili duyuyoruz ve daha pekçok çeşidini belkide.bi iş yemeğinde konuşulanlar şöyleydi bir holding müşterileriyle akşam yemeğindeyken müşterinin bi sorusu olmuştu boyalı profil üretimini nasıl yapıyorsunuz diye o zaman yönetim kurulu başkanı ben ve hasan bey tulumları giyip tek tek boyuyoruz diye gülünç alaycı bir yanıt vermişti.bu sektörde gelişmeler çok olduğundan firmalar gizli sırlarını açıklamaya çekinmektedir bu  örnektende bunu anlıyoruz.şuan girişimcilerimiz afrikada çinde fabrikalarını kurarak bu sektörü dahada geliştirmektedirler.milyon tonlara varan üretimler yapmaktadırlar ve ihracatınıda gerçekleştirmektedirler.hatta bu sektör o kadar ilerlemiştir ki artık metalurji mühendisliği,üretim mühendisliği,malzeme mühendisliği önemli meslekler haline gelmektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder