24 Kasım 2011 Perşembe

halkın ve uzmanların pazarlamaya bakışı

Bende dahil olmak üzere tüm öğrenciler gibi pazarlamaya bakış açımız bir profesyonelden farklıdır.aslında pazarlamayı şirketlerde bir departman olarak biliriz az çok yaptığı işler hakkında azda olsa fikrimiz vardır.ama yeterlimidir tabi ki değil...pazarlama uzun bir süreçtir ve uzmanlık ister.uzmanlar ise farklı algılarlar pazarlamayı onlar dışa dönük yetenekli,gerektiğinde sayısal düşünebilen,kimsenin görmediğini gören kişilerdir onlar için bir hayattır pazarlama okuduğum bir makalede işi olmasa bile herkesin bu işi bilmesi gerektiği vurgulanmıştı çünkü insanlar yemeği arkadaşlarına sunarken bile pazarlamaya ihtiyaç duyardı.bizim anladığımız konuda sadece elinde çantayla dolaşan kişiler değillerdi.biz biraz basit ve kolay görürüz bu mesleği ama profesyoneller için durum böyle değildir.onlar kendilerini şirketin belkemiği olarak görürler.haklıdırlar aslında böyle düşünmekte.bizim bu meslek hakkında böyle düşünmemizde ülkemizde pazarlamaya verilen değerin düşük olması tabikide en büyük etkendir.gerek ücret gerek çalışma koşulları bakımından.benim gibi pazarlamayı ayrı bi anlayış olarak düşünen çok az arkadaşım vardır.gözlemlediğim bir durumu örnek vermek istiyorum:iskenderun da faaliyet gösteren bir firma önceden sadece satış departmanı altında pazarlamayıda yürütüyordu bu pazarlama departmanının etkinliğini azaltıyordu çünkü pazarlama çok daha geniş bir kavramdı,yıllar sonra şirketler artık global hale geldiğinde pazarlamanın değeri anlaşıldı ve şuan o şirkette pazarlama departmanı adı altında ayrı bir bölümü var.sanırım artık insanlarımızın bu mesleğe bakış açıları değişmektedir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder